Eye Tracking
 

 

Eye Tracking este un sistem de măsurare fiziologică bazat pe camere digitale cu raze infraroşii şi un soft de procesare de imagini. Camerele digitale înregistrează traseul privirii pe o suprafaţă staţionară sau mişcătoare. Imagini extraordinare ne arată unde se uită exact persoanele testate, în ce ordine se deplasează privirea şi cât timp întârzie pe fiecare poziţie vizitată.

Rezultatele măsurătorilor sunt completate cu informaţii obţinute din întrebări despre experienţa privitorului în timpul comportamentului vizual.

IRSOP utilizează echipamentele Eye Tracking produse de Tobii Technology.
 

 

Ce aflăm

 

 

  • Ce stimuli activează atenţia privitorului?
  • Câtă atenţie este acordată mărcii?
  • Ce efect au elementele de activare – conduc atenţia la marcă şi mesaj sau canibalizează atenţia?
  • Cât timp stăruie privitorul asupra diferitelor elemente ale conţinutului (absorbţie informaţională)?
  • Ce element atrage atenţia cel mai mult sau cel mai puţin?
  • Ce strategii de căutare vizuală utilizează consumatorii?
  • Ce anume derutează şi produce confuzie în timpul scanării vizuale?

 

Aplicaţii în cercetările IRSOP
 

  • Îmbunătăţirea site-urilor web
  • Testarea broşurilor, cataloagelor 
  • Testarea impactului mărcilor pe raft
  • Cercetarea reclamelor tipărite şi a panourilor stradale

 

Testarea site-urilor web cu Eye Tracking
 

 

Site-urile web devin tot mai importante în generarea veniturilor şi în construirea mărcii. Site-urile funcţionale şi prietenoase oferă utilitate mai mare vizitatorilor decât site-urile mai puţin funcţionale.

IRSOP este specializat în testarea site-urilor web pentru analiza gradului în care un site este conectat la audienţa ţintă a firmei.
În testarea site-urilor web, IRSOP foloseşte o abordare teoretică orientată spre probleme.

Cercetarea îşi propune să identifice un set standard de probleme de funcţionalitate.

1. Probleme de filtrare a atenţiei
2. Probleme de procesare semantică
3. Obstacole de căutare determinate de designul paginii
4. Nivele scăzute de stimulare ale conţinuturilor
5. Interferenţe conflictuale între habitudini de navigare şi arhitectura site-ului
6. Efecte subliminale ale elementelor periferice sau de stil.

În mod tipic, utilizatorii sunt rugaţi să efectueze o sarcină pe website, iar sistemul Eye Tracking înregistrează comportamentul lor vizual. Măsurarea este urmată de un interviu retrospectiv despre experienţa vizitatorului din timpul efectuării sarcinii.
Analiza datelor include prezentări grafice ale traseelor parcurse de vizitatori, statistici şi evaluarea răspunsurilor verbale ale utilizatorilor. Partea cea mai importantă a unui raport IRSOP de cercetare este un capitol substanţial de concluzii şi recomandări concrete pentru îmbunătăţirea site-ului web.